Les propostes del PSC per millorar Esparreguera fruit del ple municipal extraordinari sobre l’estat del municipi



Imprimir Imprimir

mans_participacioDes del PSC proposem aquests eixos d’actuació per tal de reprendre la iniciativa política municipal. Volem plantejar unes propostes de resolució que puguin ser assumides àmpliament pels grups polítics amb representació al Consistori i que estableixin un veritable full de ruta fins a la fi del present mandat.

1. Un canvi en l’estil de governar

Cal un canvi en la forma de governar, per molts motius: per la configuració del propi govern, pel gran nombre de grups polítics amb representació a l’Ajuntament i per la pròpia demanda social del país que demana una nova de fer i exercir la política.

Cal prendre mesures per a que tots els grups polítics se sentin partícips de les decisions que s’impulsen des del Govern municipal.

–        Obrir les Juntes de Govern Local als grups polítics de l’oposició amb veu però sense vot i sense remuneració.

–        Finalitzar la redacció del nou reglament orgànic municipal que reguli la realitat política actual del nostre Ajuntament.

–        Establir reunions periòdiques entre Alcaldia i els portaveus dels grups municipals sobre temes sectorials d’interès i per fer seguiment de l’acció del govern municipal.

2. Establir un Codi ètic per als regidors i regidores

Aquest mandat s’han donat situacions i s’han traspassat línies vermelles que per higiene democràtica mai no s’haurien d’haver passat.

–        Impulsar un codi ètic per als càrrecs electes locals que tracti l’ètica i la moral necessària per treballar en els afers públics.

3. Creació d’una Comissió per treballar el pressupost, les taxes i les ordenances

Des del PSC venim reclamant des de principis d’any la creació d’una comissió per treballar el pressupost, estudiar les taxes i les ordenances per tal d’impulsar conjuntament, tot el Consistori, aquests expedients quan s’hagin d’aprovar aquesta tardor.

Només s’aconseguirà aprovar uns pressupostos i unes taxes i ordenances per àmplia majoria si tots els regidors i regidores presents a l’Ajuntament hi hem pogut incidir, treballar els dossiers i fer-hi aportacions.

–        Crear una comissió per treballar el pressupost, les taxes i les ordenances que permeti estudiar detalladament cada expedient, fer un estudi cost-benefici dels serveis que l’Ajuntament presta i, si s’escau, cercar fórmules que siguin més eficients i eficaces econòmicament pel Consistori i els ciutadans.

4. Recursos Humans: analitzar, debatre, decidir

L’àrea de Recursos Humans és una àrea delicada que afecta al cor de l’Administració, de la gent que cada dia hi treballa. És una qüestió delicada perquè cal mantenir la plantilla motivada per a que l’Administració funcioni bé cada dia.

–        Preparar la valoració i la relació dels llocs de treball i actualitzar l’organigrama municipal.

–        Mantenir un diàleg fluid i constant amb els sindicats sobre cap acció nova a prendre que afecti a la plantilla municipal.

–        Un cop es tingui tota la informació, estudiar i debatre a nivell polític les accions, i si s’escauen, a portar-les a terme.

–        Aprovar un nou conveni laboral amb la participació i col·laboració del màxim nombre de grups polítics a l’Ajuntament donat que es tracta d’un expedient de llarg abast i durada.

5. Un nou model de comunicació propi del segle XXI

Cal un nou pla de comunicació integral que aprofiti eines que ja tenim (com l’Emissora municipal), el potencial que ens pot proporcionar el Consell de Comunicació, i noves eines que estan sorgint, moltes d’elles fins i tot gratuïtes, que ens permeten informar millor i arribar a més col·lectius i gent.

L’objectiu del nou model de comunicació ha de ser guanyar més presència i fomentar vies de comunicació directes entre la ciutadania i el món polític local, entitats, associacions, col·lectius… Ha de tornar a ser un instrument de cohesió social i d’informació sobre tot el que es fa al municipi.

El nou servei de comunicació integral ha de ser més modern, polivalent i més eficient econòmicament.

–        Aprofitar el potencial del Consell de Comunicació per impulsar un servei de comunicació integral que englobi la comunicació de l’Ajuntament a través de tots els mitjans a l’abast: web, emissora municipal, xarxes socials i altres.

–        Potenciar l’Emissora municipal amb més podcasts, obrint-ne un canal a iTunes i impulsant un bloc d’informació.

–        Preparar una app per a smartphones i tablets que informin de tot el que fa l’Ajuntament.

–        Guanyar presència a les xarxes socials informant de les activitats que es realitzen des de l’Ajuntament i sobre l’agenda d’activitats del municipi.

–        Retransmetre els plens municipals en directe des del web municipal en vídeo.

6. Apostar per l’educació i la joventut com a inversió de futur

En aquest mandat s’ha difuminat tota acció destinada al futur de les noves generacions.

–        Elaborar un Pla Local de Joventut com s’ha fet habitualment en cada mandat, en col·laboració amb les entitats juvenils del municipi, que estableixi prioritats i coordini iniciatives per aquest col·lectiu.

–        Respectar la convocatòria establerta pel Consell Municipal d’Educació per tal de restablir accions conjuntes entre la comunitat educativa, els pares i les mares i l’Ajuntament, a més de per poder fer un seguiment de les polítiques d’aquest àmbit.

7.  Reforma del POUM, però també garantir un poble net pel gaudi de totes i tots

–        Promoure un pla de neteja urbana en el que es destinin els recursos necessaris per mantenir la vila neta.

–        Implantar un calendari d’accions per millorar l’adequació dels polígons industrials: neteja, senyalització vial, enllumenat, entre altres.

–        Per tal de conscienciar sobre el manteniment dels béns públics i fer pedagogia per un comportament més cívic, proposem la publicació mensual de les dades de contaminació i de l’índex de reciclatge i recollida d’escombraries al nostre municipi.

–        Definir el Pla director d’equipaments que identifiqui i defineixi les actuacions per tal d’adequar i millorar les instal·lacions municipals existents i futures.

–        Constituir abans de final d’any la comissió d’urbanisme.

8. Establir prioritats i un full de ruta per a la regidoria d’Igualtat i Participació Ciutadana

–        Establir el Consell de la Vila per a la redacció d’un nou reglament de Participació Ciutadana.

–        Aprofitar el web municipal per crear un espaí comú per a les entitats i associacions municipals on poder introduir una agenda d’activitats i enllaços. El web municipal hauria d’esdevenir un portal de referència per trobar informació sobre qualsevol aspecte de la vila.

–        Crear en el web municipal un apartat de participació on la ciutadania pugui fer arribar els seus suggeriments i queixes.

–        Redactar un Pla d’Igualtat que inclogui una guia de recursos sobre els serveis d’igualtat de gènere i contra la violència masclista al municipi i actualitzar el protocol i circuit d’atenció a la violència de gènere.

–        Posar en marxa un Banc del Temps que contribueixi a la promoció de la conciliació de la vida laboral, personal i familiar de dones i homes del municipi.

9. Més i millors serveis socials i impuls de nous plans d’ocupació

Malauradament, aquests anys, la regidoria de Serveis Socials és un dels departaments més importants del Govern municipal donada la crisi que vivim. Cal, doncs, centrar esforços i una atenció addicional a aquest departament.

–        Impulsar el nou reglament de Serveis Socials per a regular els ajuts econòmics amb el màxim suport i consens polític.

–        Fomentar la creació de llocs de treball tot impulsant nous plans d’ocupació i facilitant l’obertura de noves empreses i comerços i l’emprenedoria.

10. L’excel·lència està en l’honestedat, la transparència i la coherència

–        Aprofitar la implantació de la signatura electrònica per trametre la documentació en format editable o en pdf amb un format enriquit que permeti cercar paraules i seleccionar text.

–        Facilitar els expedients que incorporin dades econòmiques, especialment el pressupost, en format Excel o similar per estudiar com cal el seu contingut.

–        Complir el reglament estratègic de subvencions en la seva integritat i preparar l’informe anual per enguany sobre com s’han atorgat.

–        Crear una guia de bones pràctiques de l’Ajuntament d’Esparreguera.

Descarrega les propostes en PDF

Share This

1 comentari a “Les propostes del PSC per millorar Esparreguera fruit del ple municipal extraordinari sobre l’estat del municipi

  1. Pingback: On és l’ètica i la transparència en l’actual Govern d’Esparreguera?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>